Recensie: Vice

In het resort Vice kunnen klanten hun wildste dromen werkelijkheid laten worden. Door middel van robots daar kunnen mensen doen wat ze willen. Maar dan slaat een robot op hol.

In Vice is een enorme stad gemaakt waarin mensen kunnen doen wat ze willen. Zowel goede als slechte dingen. Er lopen robots rond die precies op mensen lijken en ook denken dat ze mensen zijn. Mensen kunnen deze dus vermoorden als ze dat willen. Het resort reboot de robots dan en die robots herinneren zich niets. Maar dan gaat dit mis bij één robot en die krijgt flashbacks van wat er allemaal gebeurd is met haar. Robot Kelly vlucht en al snel wordt ze op de hielen gezeten door het resort. Maar dan komt ze iemand tegen die haar kan helpen. Te midden van dit alles zit agent Roy achter een moordenaar aan die in Vice zit en speelt baas Julian ook niet helemaal eerlijk.

vice

Het verhaal van Vice klinkt best aardig. Een verblijf waar iedereen zijn fantasieën kan laten uitkomen, zowel goed als slecht. De uitwerking is alleen helaas dramatisch. Het verhaal is enorm saai en voorspelbaar en het tempo ligt enorm laag. Na een uur in de film was er nog steeds niets spectaculairs gebeurd en de film duurt anderhalf uur. Geen goed teken dus. Doordat er niets gebeurt verslapt de aandacht snel en eerlijk is eerlijk, het is ook totaal niet boeiend wat er met wie gebeurt. Tel hierbij dramatisch slecht acteerwerk en de film verliest alle aandacht. Verwacht dus geen I, Robot-achtige taferelen waarin robots helemaal los gaan op mensen. Iets dat de film wel deed vermoeden, maar wat dus totaal niet het geval is.

In de rol van robot Kelly zien we Ambyr Childers (Gangster Squad, 2 Guns). Zij speelt nog het beste van het stel en dat is niet echt een compliment. Want wat haar lot ook is, het boeit gewoon niet. Als agent Roy hebben ze Thomas Jane (Dreamcatcher, Face/Off) gestrikt. Roy is een agent die boos is op de bazen en hoe het geregeld is en een hekel heeft aan Vice. Maar het acteerwerk is enorm suf en ook bij hem boeit het je nergens wat er met hem gebeurt. Dan als klap op de vuurpijl is Bruce Willis gepaaid voor de rol van de baas van Vice genaamd Julian. Dit zou mogelijk wel eens het slechtste acteerwerk kunnen zijn uit de carrière van Willis. Zelden zag ik hem zo ongeïnteresseerd en ondermaats acteren. Vindt de beste man acteren überhaupt nog wel leuk? De regie komt van Brian A Miller die hiervoor films maakte als House of the Rising Sun en The Outsider die rechtstreeks op DVD uitkwamen. De beste man lijkt geen flauw benul te hebben van wat een actiefilm moet zijn en hoe hij interessante personages neer kan zetten. Het kan natuurlijk ook best zijn dat Bruce Willis zich weer eens als een eikel gedroeg op de set, vraag maar eens aan Kevin Smith hoe het filmen van Cop Out ging, maargoed deze film is echt een ramp.

vice

Vice is een film die een leuk verhaal lijkt te bieden maar de plank op elk vlak misslaat. De acteurs acteren dramatisch, de personages zijn saai, het tempo is laag, er mist actie en dit resulteert in een ramp van een film. Bruce Willis lijkt echt een dieptepunt te hebben bereikt met deze film, want hij acteert alsof hij er echt geen zin in heeft. Deze film vooral lekker overslaan en niet eens op DVD bekijken als hij uit is.