Recensie: Ted 2

De meest grofgebekte teddybeer ooit is weer terug in Ted 2. Deze keer wil Ted graag kinderen maar hiervoor moet hij erkend worden als mens.

Ted trouwt met zijn vriendin Tami-Lynn (Jessica Barth) en hun huwelijk loopt al snel erg slecht. Ted besluit dan dat hij kinderen wil met Tami-Lynn. Het eerste probleem is al dat Ted geen penis heeft, maar het grootste probleem is dat ze kinderen mogen omdat Ted geen mens is. Ted en John (Mark Wahlberg) pikken dit uiteraard niet en gaan een rechtszaak tegen Amerika aanspannen om Ted de rechten te geven die hij verdient. Maar met behulp van Donny (Giovanni Ribisi) besluit speelgoedfabrikant Hasbro dat ze Ted nodig hebben om hem na te maken voor kinderen en dus huren ze de allerbeste advocaat in om Ted niet zijn rechten te geven. En John heeft dringend een vriendin nodig want na het uit elkaar gaan met zijn vorige vriendin gaat het niet zo goed met hem.

ted

Als je van de eerste Ted-film hield, dan zul je Ted 2 ook geweldig vinden. De film bevat alles wat het eerste bevat en voegt hier en daar wat andere grappen toe. Het grote verhaal is niet bijzonder boeiend, maar alle dingen die onderweg gebeuren zijn erg geestig. Zo wordt een klassieke Jurassic Park-scene overgedaan met wiet, wordt John overgoten met sperma, vallen ze een improvisatie komedieshow lastig met verschrikkelijke suggesties en bezoeken ze Comic Con. De film bevat de typische Seth MacFarlane-humor (Family Guy, American Dad, A Million Ways To Die In The West) en als je dat kan waarderen dan zal je je prima vermaken bij de film. Als je niets met de beste man hebt dan hoef je de film ook echt niet op te zetten, maar dan zal je de eerste waarschijnlijk ook over hebben geslagen. Ik heb zelf een haat/liefde verhouding met Seth. A Million Ways To Die In The West vond ik heerlijk, de eerste Ted vond ik mwa en Family Guy, American Dad en The Cleveland Show haat ik echt. Dus dat deze film me eigenlijk best beviel was een enorme meevaller voor me. Er zitten veel grappen in over drugs, drank en seks en daar moet je uiteraard wel van houden.

Voor het acteren zien we veel bekende gezichten uit het eerste deel. Seth MacFarlane doet zelf weer de stem van Ted en Mark Wahlberg speelt wederom de beste vriend van Ted John. De twee spelen prima en hebben een prima chemie. Jessica Barth speelt wederom de vriendin van Ted Tami-Lynn en ook ‘slechterik’ Donny (Giovanni Ribisi) is weer terug en heeft nog steeds zijn pijlen op Ted staan. Patrick Warburton is weer terug als homo Guy en heeft veel vette stukjes op Comic Con. Ook Flash Gordon (Sam J. Jones) is weer terug, maar deze keer is zijn cameo wel minder als in de eerste film. In plaats van Mila Kunis als de liefde van John is deze keer Amanda Seyfried (A Million Ways To Die In The West, Mamma Mia!) te voorschijn gehaald en ze heeft een paar geinige grapjes. Verder bevat de veel enorm veel cameo’s. Zo zien we Liam Neeson (Taken, The Grey), Jay Leno, Morgan Freeman (The Bucket List, The Shawnshank Redemption) en nog veel meer bekende. De regie komt uiteraard weer van Seth MacFarlane aangezien hij het beste zijn eigen humor regisseert.

ted

Ted 2 is meer van hetzelfde en als je daar van houdt dan zul je deze dus zeker waarderen. Ik vond hem zelf iets beter dan het origineel en vond er iets meer geslaagde grappen inzitten. Het verhaal heeft veel kleine gebeurtenissen die erg grappig zijn, aangezien het hoofdverhaal niet eens zo grappig is. Maar dit is eigenlijk altijd met MacFarlane-materiaal. Het acteerwerk is prima en naast een hoop oude bekende zijn er ook wat nieuwe gezichten. De film bevat verder een paar geinige cameo’s en zoals ik al zei: Als je van de eerste Ted hield of van Seth MacFarlane-humor dan is dit verplichte kost, zo niet, dan ver uit de buurt blijven van deze film.