Recensie: Rockbox Round H2O

By Wesley Akkerman | Artikelen, Music & Lifestyle, Recensies

Het merk Fresh ‘n Rebel heeft een nieuwe Bluetooth-speaker op de markt gebracht: de Fresh ‘n Rebel Rockbox Round H2O. Dat is een ronde, waterbestendige speaker, verkrijgbaar in verschillende kleuren. Hoe werkt-ie en werkt alles goed? Wij probeerden de box de uit.

De Rockbox Round H2O is, zoals de naam doet vermoeden, waterdicht. Dat maakt deze Bluetooth-speaker op meerdere plekken bruikbaar dan speakers die niet tegen een goede spat water kunnen. Zo kun je hem meenemen naar het strand (pas wel op voor het zand), het zwembad of je hangt hem op in je badkamer, zodat je met de douchekop mee kunt zingen op je favoriete nummers.

Dankzij het handige formaat neem je de Round H20 gemakkelijk overal mee naartoe. Ik zou niet willen stellen dat-ie gemakkelijk in je broekzak past, want met afmetingen van 4,3 x 7,7 x 7,7 cm voelt dat toch wat ongemakkelijk. Gelukkig is deze Rockbox nog steeds compact genoeg hem mee te nemen in je rugtas (of de diepe zak van je jas), waardoor-ie toch niet veel van de factor draagbaarheid verliest.

rockbox-round-h2o-1

Bij de Round H2O krijg je een karabijnhaak. Daarmee bevestig je hem gemakkelijk aan allerlei objecten. Zo kun je er bijvoorbeeld zeker van zijn dat-ie niet van de boot valt of je hangt hem gemakkelijk op aan het rekje onder de douche – die haak voegt in elk geval heel wat waarde toe aan de draagbare speaker. Je kunt er ook een polsbandje aanhangen (net zoals bij de Rockbox Round), maar die zit er niet standaard bij.

De Round H2O neem je gemakkelijk in gebruik. Er zit maar één knop op het apparaat en daarmee doe je alles: je koppelt er je smartphone, tablet, phablet of computer mee, zet de muziek op pauze en op spelen en drukt daarmee de speaker aan en uit. Gemakkelijker kan niet en het is nog hartstikke intuïtief ook. Door de speaker aan te zetten en de Bluetooth-verbinding op je apparaat open, vinden beide apparaten elkaar snel en koppel je hen bijna automatisch.

rockbox-round-h2o-2

De Rockbox Round H2O gaat gelukkig zo’n acht uur mee op een volle batterij (die ook nog eens binnen dertig minuten is opgeladen) en maakt gebruik van Bluetooth 4.0-technologie. De muziek die uit de speaker komt is redelijk goed, als je kijkt naar de prijs/kwaliteit-verhouding. Je moet hem niet heel hard zetten, want dan wordt-ie een beetje schel, maar op normaal niveau klinkt het goed – zelfs de bass is van hoog niveau, dus dat is zeker een pluspunt.

Dus zoek je nog een handige Bluetooth-speaker, die klein genoeg is en daardoor altijd in je tas past, je bijna overal aan kunt ophangen, tegen water (en stof) kan, heel lang meegaat (8 uur), zo is opgeladen en een redelijke kwaliteit muziek aanbiedt (vooral in de buitenlucht), overweeg dan vooral de Fresh ‘n Rebel Rockbox Round H2O – al is het maar omdat je hem ook onder de douche kunt gebruiken, zonder te hoeven denken dat-ie stuk gaat.