Recensie: Daredevil S01E13

De grote seizoensfinale is er dan eindelijk! En sluit de serie net zo sterk af als dat het begon? Er is maar één manier om erachter te komen!

Check ook de recensie van de twaalfde aflevering van Daredevil.

Hier komt het dan allemaal op neer. Daredevil probeert Kingpin legaal de hoek in te drijven zodat zijn donkere kant naar boven komt. Na de begravenis van journalist Urich zet Murdock alles op alles om hem te grazen te nemen. En Kingpin komt ook achter de waarheid van de vergiftiging van zijn vriendin. En als alles dan lijkt in te storten voor Kingpin, blijkt het ineens dat hij nog een paar kaarten achter de hand had. Aan Daredevil de taak om voorgoed af te rekenen met hem.

daredevil

De opbouw naar deze aflevering was aardig vet en de finale is ook enorm sterk. Matt Murdock slaat in deze aflevering keihard terug en hij krijgt eindelijk zijn pak. Het pak ziet er enorm kicke uit en heeft ook de twee bekende stokken van hem. Het gevecht tussen hem en Kingpin is ook echt vet en hoewel het niet het vetste gevecht uit de serie is, is hij wel erg sterk. Dat we op het einde in de krant artwork uit de comics zagen van Daredevil vond ik ook wel erg vet gedaan. Fisk blijft ook een interessante slechterik want hij is zo menselijk. Hij is niet een koude, kille moordenaar. Ook toen hij in het gevangenentransport zat zag hij er echt niet zo gevaarlijk uit. Een interessant persoon dus en anders als andere slechteriken uit het Marvel-universum. Zeker ook toen we hem nog zijn vriendin ten huwelijk zagen vragen en dit echt emotioneel voor hem was.

De twist in het verhaal met betrekking tot wat Leland Owlsley nog achter de hand had vond ik ook wel een goede. En hier werd ook weer goed op ingespeeld. Je zag zowel Daredevil als agenten als de Kingpin met zijn mannen hiermee aan de slag gaan en dat werd goed gedaan. Dat Murdock zijn identiteit nog vrij gaf aan de agent snapte ik alleen niet, maar goed wie weet dat we in de toekomst zien of dit nog nadelig voor hem wordt. Op de tekentafel van Melvin Potter zag ik nog tekeningen liggen die leken op het pak van Gladiator uit de Daredevil-comics. Ik doel dan op de cirkelzagen die op het pak zitten. Wellicht iets voor de toekomst?

dd

De Daredevil-finale is net zo sterk als het begin. De opbouw is vet, het vechten is vet, er zit een twist in en weer zat dingen voor de comic-fans. Daredevil is een enorm sterke serie die even dreigde in te kakken voor het einde, maar dit gelukkig weer enorm sterk oppakte. Nu is het wachten op A.K.A. Jessica Jones!