Recensie: Daredevil S01E11

Kingpin maakt zich zorgen om zijn vriendin, Matt Murdock ligt nog te herstellen en Karen Page wordt ontvoerd. Het is weer Daredevil-tijd!

Check ook de recensie van de tiende aflevering van Daredevil.

Nadat vorige keer Vanessa vergiftigd werd, zien we Kingpin nu haar naar een ziekenhuis brengen. Hij verlaat haar geen moment en we zien Fisk echt om iemand geven en hem heel menselijk zijn. Hij vervloekt ook diegene die het gedaan heeft en geloof mij, die is echt niet veilig. Matt Murdock ligt nog te herstellen en zijn relatie met Claire Temple komt tot een einde. Ook tussen hem en Foggy is het niet goed. Wel gaat hij achter een man aan die een harnas voor Fisk heeft gemaakt. Karen Page wordt ten slotte nog ontvoerd door James Wesley en deze ontvoering neemt een onverwachtse wending.

dd

Deze aflevering had gelukkig een wat beter tempo dan de vorige, al kwam dat pas wel na de helft. We zien met name Kingpin die bezorgd is om zijn vriendin en we zien Wesley bezig om zaakjes te regelen nu Kingpin even niet beschikbaar is. Leland Owlsley doet wel heel erg nerveus in mijn ogen en ik vertrouw hem echt niet. Het zal me niets verbazen als hij achter de vergiftiging zit. Matt Murdock zijn relatie met Claire Temple stopt aangezien het toch nergens naartoe leidt. Ik ben benieuwd of dit verder weer wordt opgepakt. Foggy zet het op een zuipen en gaat naar bed met een meid, Karen Page probeert nog met hem te praten maar het heeft weinig zin. Hopelijk is dit het laatste dat we van hem zien, want hij is echt mijn minst favoriete personage uit de serie.

Wel zien we in de serie de maker van het harnas van de Kingpin en dat is Melvin Potter. In de comics beter bekend als Gladiator. In de comics begon hij als een vijand van Daredevil en werd erna een van zijn supporters. In deze aflevering zag je dat ook een beetje. In eerste instantie knokken, maar erna rustig praten en erachter komen dat ze dingen gemeen hebben. Hij gaat Daredevil ook helpen met een nieuw kostuum en dan mag jij eens raden welke dat wordt. Karen Page werd ten slotte nog ontvoerd door James Wesley omdat ze de moeder van Fisk heeft bezocht en achter zijn geheim is gekomen. Maar deze ontvoering neemt een hele andere wending dan verwacht. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitspelen aangezien ik Page niet zo boeiend vond, maar nu ben ik wel nieuwsgierig geworden.

daredevil

Een aflevering met een paar vette gebeurtenissen. Kingpin zweert diegene die achter de vergiftiging zit kapot te maken, Daredevil heeft de man gevonden die zijn pak gaat maken en Karen Page heeft een ontmoeting met James Wesley die anders afloopt als verwacht. Nog twee afleveringen en we zijn er, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.