Recensie: Daredevil S01E10

Foggy is achter de identiteit van Daredevil gekomen en blij is hij er niet mee. Ondertussen krijgt Kingpin met een aanslag te maken, wie zit hierachter?

Check ook de recensie van de negende aflevering van Daredevil.

Matt Murdock ligt zwaar gewond in zijn appartement in zijn Daredevil-kostuum en zijn vriend Foggy vindt hem. Hij is bijzonder verrast natuurlijk en niet in een positieve zin. Hij is erg boos dat Matt hem niet de waarheid heeft vertelt en wil alles weten. Kingpin gooit een benefiet en heeft hier veel gasten. Maar dan opeens zakken de gasten één voor één in elkaar en het lijkt erop dat de champagne vergiftigd is. Ook zijn liefje Vanessa valt neer en de grote vraag is natuurlijk: Wie zit hierachter? Foggy kan de grote onthulling niet hebben en zijn partnerschap met Matt te verbreken. Alles lijkt dus erg bergafwaarts te gaan.

daredevil

Eerlijk is eerlijk, ik vind de Daredevil-serie een beetje inkakken. Hoe vet de eerste afleveringen waren en hoe snel ik daar door heen vloog, zo langzaam ga ik door de laatste. Ik weet niet of de nieuwigheid eraf is maar opeens vind ik het allemaal een stuk minder interessant. Zo is deze aflevering daar geen uitzondering op. Matt Murdock ligt het grootste gedeelte gestrekt, wat wel logisch is na de toetakeling van afgelopen keer en hierdoor zien we veel flashbacks naar het verleden van Foggy en Matt. En zoals ik al eerder zei, ik ben geen fan van Foggy. Ik vind het een bijzonder saai personage en ik snap dat hij erin zit, maar boeiend vind ik hem absoluut niet. Wel leuk is het om te zien hoe Matt vroeger wat meer een feestbeest was en wat minder serieus als nu, maar verder dan dat vond ik het weinig boeiend.

Kingpin blijft wel een vet personage en het feit dat iemand hem nu aanvalt is interessant. Murdock was het uiteraard niet, dus wie dan wel? Misschien Gao? Ze liet al eerder weten geen fan van hem te zijn, of is het gewoon Leland Owlsley, The Owl, die naast Kingpin stond terwijl iedereen omviel. Leland is een beetje een schichtig personage en het zal me niets verbazen als hij iets als dit probeert te flikken. Kingin schoot vol in paniek toen zijn geliefde Vanessa neerviel en ik denk dat als ze dood is, dat de persoon die dit gedaan heeft maar moet emigreren naar de maan. Ik ben benieuwd waar dit naartoe gaat en ik ben dan ook natuurlijk benieuwd naar hoe Kingpin dit gaat oplossen.

daredevil

Daredevil lijkt wat vaart te minderen. De eerste afleveringen waren erg sterk, maar de serie lijkt wat in te kakken. Een aflevering zonder Daredevil en meer achtergrond over Matt en Foggy. Iets wat nou net niet boeiend is. Gelukkig gebeurt er bij de Kingpin wel iets interessants en ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken!