Recensie: Daredevil S01E09

Daredevil neemt het op tegen een ninja en lijkt aardig het onderspit te delven. Kan hij zich uit deze situatie redden?

Check ook de recensie van de achtste aflevering van Daredevil.

Daredevil neemt het op tegen een ninja en ligt helemaal open. De ninja lijkt Daredevil toch echt te snel af te zijn en takelt hem flink toe. Hoe is Daredevil in deze situatie gekomen? Dat zien we later in de serie. Ook zien we Matt Murdock Wilson Fisk voor het eerst echt ontmoeten en zien we Foggy en Murdock bezig om Fisk legaal te grazen te nemen.

daredevil

Wat me ten eerste meteen opviel is dat de kledij van de ninja me meteen deed denken aan het outfit van een ninja uit The Hand. The Hand is een een orde van mystieke ninja’s waarmee Daredevil wel vaker te maken kreeg. Zijn vijand/liefje Elektra was ook een tijd baas van The Hand. Maar het kostuum en ook de rode kleur deed me meteen eraan denken. Erg gaaf dat de makers dit in de serie hebben gedaan. Ook zegt hij nog tegen Daredevil: ” I see the old man has taught you in our ways”. Dit duidt op het Oosterse vechten en het in contact staan met je omgeving denk ik, erg vet! Ook heeft Stick dus een connectie met de ninja. Al snel komen we erachter dat de ninja Nobu is, de Japanse zakenman. Hij is erg sterk en het gevecht met Daredevil is erg vet en ook enorm bloederig. Hij maakt Daredevil echt bijna af en het gevecht was echt een hoogtepunt uit de aflevering.

Want eerlijk is eerlijk, deze aflevering vond ik zelf de minste tot nu toe. We zien Murdock en Foggy veel bezig met het legale aspect van Fisk pakken en ook zien we meer van Foggy en Karen. En laten Foggy en Karen nou net de minst interessante personages uit de serie zijn. Gelukkig zit Fisk er wel veel in en zien we Murdock hem voor het eerst ontmoeten. Ook zien we Kingpin voor het eerst op de vuist gaan met Daredevil. Daredevil is dan wel meer dood dan levend dus echt eerlijk is het niet. Wel is het vet om te zien dat Kingpin zo’n andere vechtstijl heeft dan Daredevil. Fisk is enorm log en traag en dat ziet er wel enorm vet uit. Foggy komt er aan het einde ook achter dat Murdock Daredevil is en nu ben ik wel benieuwd naar de consequenties hiervan.

daredevil

Een aflevering met ups en downs. Absolute hoogtepunten zijn het gevecht met Nobu en de ontmoeting van zowel Fisk met Murdock als Fisk met Daredevil. Helaas zitten Foggy en Page er teveel in en zien we Murdock bezig met het legaal pakken van Fisk, waarvan we allemaal weten dat dat toch niet lukt. Dat haalt een beetje vaart uit de zeilen, maar gelukkig overheerste het vette. En de link naar The Hand-organisatie vond ik als comic liefhebber helemaal vet!